Dnes je tomu jinak. Web může mít každý, a pokud si neklade velké nároky, nestojí jej to ani cent, tedy, korunu. Stačí si do připravených šablon napráskat texty a fotky a je to hotovo. Ale tento web bude mít jednu nevýhodu, že nebude vidět. Pokud tedy nebude mít nějak extra doménu. A i pak je to složité. Ale tomu se věnovat nebudeme.

My se podíváme na web takový řekněme obyčejnější, tuctový a obvyklý.

Monitor

Budete se divit, ale i on potřebuje údržbu, aby jej mohli navštívit nějací lidé. Zdůrazňuji lidé, protože boti jsi jej najdou vždycky. Bot je něco jako virus a dokáže udělat pěknou paseku.

Aby web viděli lidé, musí být zobrazen vyhledávačem. Ten tedy musí uznat váš web jako relevantní a v pořádku a pak jej nabídne veřejnosti. Ovšem je otázka, na kterém místě.

Jistě si ti starší pamatují náš tisk, kde byly chválen sportovec XY, že se umístil na pěkném šedesátém sedmém místě. Pokud i váš web bude na takové pozici, tak budete mít skutečně o hosty, tedy anglicky guests, opravdu nouzi. Otázka zní, jak moc však o ně stojíte, že ano. Například web autora tohoto článku je až na osmnácté pozici po zadání vyhledávacího slova, ale autorovi je to fuk, protože web je určen jen pro známé a těm dává adresu webu celou.

Cizí SEO

Pokud je však web prodejní, je to zcela jiná kapitola a ten se bez hostů neobejde. Ten vidět být musí, a to nejlépe hned nahoře. Takže firma, která jej tam má, má také zcela evidentně o údržbu webu postaráno zkušeným SEO konzultantem. To je právě ten muž, který provádí veškerou údržbu této stránky. A s tím mu pomáhá SEO. Tato zkratka vyjadřuje to, že se web optimalizuje pro vyhledávač a ten pak poslušně stránku posunuje výše a výše, čím lepší SEO je. Tedy jeho vládce, ten, který mu říká, co a jak. A na závěr, SEO si nekoupíte na DVD ani jinak. Je to celá soustava pokynů, příkazů, a všeho dalšího možné i nemožného.